خبرهایی كه در شورای هماهنگی بعثه و حج مطرح شد

استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زائر در عربستان

استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زائر در عربستان

سفرگو: به گزارش سفرگو، سفر ۲۸ هزار زائر به مدینه، هماهنگی وزارت امورخارجه با عربستان برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرهایی که زائرین ایرانی حضور دارند و بستری شدن هفت زائر ایرانی در بیمارستان های عربستان، همچون مهم ترین موضوع هایی بود که در شورای برنامه ریزی بعثه و حج عنوان شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به حج، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در شهر مدینه برگزار شد و علی اصغری ـ رئیس ستاد مدینه ـ با اشاره به سفر ۲۸ هزار زائر ایرانی به مدینه، اظهار نمود: این زائرین در چارچوب ۲۰۳ کاروان با ۱۲۲ پرواز وارد این شهر شده اند، که هم اکنون بیشتر از ۱۰ هزار نفر آنها در مدینه حضور دارند و دیگر زائرین بعد از محرم شدن در مسجد شجره با قطار سریع السیر به مکه رفتند.
رئیس ستاد مدینه همینطور روند ورود زائرین ایرانی به مدینه را سهل و روان توصیف کرد.
اصغری در ادامه از روند تغذیه زائرین ایرانی در مدینه گزارشی دارد و به پخت ۳۲۵ هزار پرس غذا در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زائرین اشاره نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، به حضور حجاج ایرانی در کشور میزبان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره نمود و دستور داد کارگروهی متشکل از مسؤلان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری نمایندگی های سیاسی کشورمان در عربستان، بررسی لازم را در اینباره انجام دهند و برای دریافت مجوز دایر کردن شعبه های دریافت رای اقدام لازم صورت گیرد.
حسن زرنگار ـ سرکنسول ایران در جده ـ هم در ادامه این نشست، اظهار داشت: این نمایندگی برای حمایت های کنسولی از زائرین ایرانی در عربستان آمادگی دارد و نیروهای خویش را در ستادهای مکه و مدینه مستقر کرده است.
او اضافه کرد: با هماهنگی وزارت امورخارجه کشورمان برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم پیگیری خواهد شد.
در ادامه، سید عباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ گزارشی از روند آماده سازی چادرهای عرفات برای پوشش بیشتر از ۸۷ هزار ایرانی، فعالت آشپزخانه ها، هتل ها و ناوگان حمل و نقل در شهر مکه، گزارشی دارد و آمادگی در شرایط را قابل قبول دانست.
دکتر سیدعلی مرعشی ـ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ هم با اشاره به اینکه به ترتیب در دو شهر مکه و مدینه از شروع عملیات حج ۱۴۰۳ تابحال هفت هزار و ۷۵۰ و سه هزار و ۹۹۵ ویزیت انجام شده است، مجموع خدمات درمانی عرضه شده به زائرین ایرانی در کشور میزبان (عربستان) را بیشتر از ۲۱ هزار و ۳۰۰ مورد اعلام نمود.
او اظهار داشت: هم حالا در بیمارستان های عربستان در دو شهر مکه و مدینه هفت بیمار بستری هستند و شرایط عمومی آنها هم خوب است و مشکل خاصی گزارش نشده است.




منبع:

1403/03/08
13:03:20
5.0 / 5
356
تگهای خبر: پزشك , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد