ورود دادستانی به مبحث صیانت از محور تاریخی کمر زرین اصفهان

ورود دادستانی به مبحث صیانت از محور تاریخی کمر زرین اصفهان

سفرگو: به گزارش سفرگو، اصفهان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از ورود دادستانی به مبحث محور تاریخی کمر زرین و برگزاری نشست تخصصی در این خصوص اطلاع داد.



سیدمحمد موسویان در جلسه‌ی امروز شنبه (۱۷ شهریورماه) که در جلسه بررسی وضعیت آثار تاریخی اصفهان در دادگستری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: آثار باستانی و گردشگری از سرمایه های بسیار با ارزشی است که صیانت و محافظت از آن نزد افکار عمومی امری بسیارمهم و حائز اهمیت بوده و مسئولیت دشوار مسؤلان مربوطه را در برابر نسل های آتی تداعی و به اذهان متبادر می کند.

او هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت گذر کمر زرین و اتخاذ تصمیم مناسب عنوان کرده و اضافه کرد: با توقف عملیات عمرانی در محل یاد شده، پیشبینی و اجرای طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان ضروری به نظر می آید.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری اصفهان نسبت به تهیه طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی کاوش شده در محل در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان، اقدام و طرح مذکور را به دبیرخانه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی ارسال کنند.

موسویان افزود: با تأیید طرح، شهرداری در اولین فرصت نسبت به اجرای آن تحت نظارت سازمان بازرسی استان اقدام خواهد نمود.

این مقام قضایی اظهار داشت: اقدامات لازم جهت حفظ ایمنی ابنیه موجود مجاور محور خاکبرداری شده در خلال مراحل اجرای طرح با حضور کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی صورت خواهد گرفت.

به گزارش و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، دادستان مرکز استان در انتها بر پاسداشت میراث فرهنگی بعنوان یکی از مصادیق حقوق عامه تاکید و یادآوری کرد که مبحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار داشته و با هر گونه ترک فعل در این عرصه برخورد قانونی خواهد شد و دستگاه قضایی استان پیگیری مطالبات عمومی در این مورد خواهد بود.






1403/06/18
09:27:52
5.0 / 5
98
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستانی , تاریخی , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
سفرگو لینکهای سفرگو
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد