در گفت وگو با سفرگو مطرح شد؛

دادستان اصفهان دستور توقف تخریب مسجد کازرونی را صادر کرد

دادستان اصفهان دستور توقف تخریب مسجد کازرونی را صادر کرد

به گزارش سفرگو، اصفهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان، دستور توقف هرگونه اقدام مخربانه در مسجد کازرونی را صادر کرد.



سیدمحمد موسویان در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: شب گذشته اقداماتی برای تخریب مسجد کازرونی صورت گرفته که این تخریب با حکم دادستانی متوقف گردید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان افزود: با عنایت به اقدام غیرقانونی هیئت امنای این مسجد نسبت به تخریب بنا و بنا به توافقات اولیه‌ی صورت گرفته در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بر مبنای ثبت مسجد کازرونی در لیست میراث ملی، و هم درخواست موکد اهالی محله‌ی عباس آباد بر محافظت از این مسجد، بنابراین تا بررسی همه‌ی جوانب امر درباره‌ی این موضوع، هیئت امنای مسجد کازرونی و هیچ فرد و هیچ نهاد دیگری اجازه‌ی هیچگونه اقدام مخربانه در هیچ یک از بخش های این مسجد ازجمله شبستان داخلی را نخواهد داشت.

به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، شب گذشته و در حالیکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نموده که تا زمان بررسی ثبت مسجد کازرونی در لیست میراث ملی نباید هیچ تخریبی در آن صورت گیرد؛ اما بامداد امروز هیئت امنای این مسجد یکبار دیگر نسبت به تخریب آن اقدام نمود.

در جریان تخریبی که امروز سه شنبه (۲۷ شهریورماه) و در ساعت ۴ بامداد در مسجد کازرونی اتفاق افتاد، خانه‌ی پشت مسجد و ستون وسط ضلع جنوبی شبستان داخلی مسجد کازرونی تخریب شد که سبب خم شدن تیرآهن سقف به سمت پایین شده است.

این تخریب در حالی صورت گرفت که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحال پیمودن مراحل ثبت این مسجد در لیست میراث ملی است و اعلام نموده که با توجه به در جریان بودن پروسه‌ی ثبت مسجد کازرونی و تا نهایی شدن این موضوع، نباید هیچ گونه تخریبی در کل مسجد صورت بگیرد.




منبع:

1403/06/28
10:46:55
5.0 / 5
21
تگهای خبر: صنایع دستی , فرهنگی , گردشگری , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سفرگو لینکهای سفرگو
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد