با حكم دیوان عدالت اداری انجام شد؛

تأیید مصوبه شورای تأمین در محافظت از اراضی پادگان ۰۷ خرم آباد

تأیید مصوبه شورای تأمین در محافظت از اراضی پادگان ۰۷ خرم آباد

به گزارش سفرگو، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تأیید مصوبه شورای تأمین لرستان در محافظت از اراضی پادگان ۰۷ خرم آباد اطلاع داد.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، عطا حسن پور روز پنج شنبه در این رابطه اظهار داشت: پیش تر برخی شرکت ها و افراد ادعای مالکیت اراضی این مجموعه را داشته و به دنبال ابطال مصوبه شورای تأمین استان و دریافت پروانه ساخت برای بخشی از این اراضی از جانب شهرداری خرم آباد بوده اند.
او افزود: این شرکت ها با طرح دعوی ضد مصوبه شورای تأمین استان به دنبال دریافت مجوز و پروانه ساخت از شهرداری بوده که با پیگیری های انجام شده با وکالت سجاد شکوری از جانب استاندار سابق و فعلی لرستان، شهرداری خرم آباد و برخی تشکل های مردم نهاد؛ رای نهایی در شعبه ششم تجدید نظر دیوان عدالت اداری صادر شده و درخواست شرکتهای مذکور بر مبنای صدور پروانه ساخت، رد شده است.
بر پایه این گزارش؛ پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش در خرم آباد ۱۵ هکتار مساحت دارد که مبحث واگذاری زمینهای آن اوایل سال گذشته باعث واکنش عموم مردم و تشکیل زنجیره انسانی به دور این منطقه ۹۰ ساله شد.
با اجرای قانون خروج پادگان ها از شهرها، پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش خرم آباد اوایل سال گذشته تخلیه و بخشی از اراضی آن توسط ارتش به مناقصه گذاشته شد که در نهایت با مشاهده خرید و فروش این اراضی در مرکز شهر، این تصمیم با اعتراض شدید مردم مواجه گردید.
این پادگان، بناهای تاریخی با ثبت در لیست ملی را هم در خود جای داده است و این موضوع نیز، دلیل مضاعفی شد تا خواسته مردم برای حفظ آن و پرهیز از ساخت و ساز دوچندان شود اما در جهت مصوبه شورای معماری و شهرسازی کشور و مصوبه خروج پادگان ها از داخل شهرها، پادگان ۰۷ خرم آباد مشمول این مصوبات قرار گرفت و خرداد سال گذشته ساختمان های غیرتاریخی و همینطور بخشی از دیوار محصور کننده این محوطه ۱۵ هکتاری تخریب شد.


منبع:

1403/06/31
11:18:46
5.0 / 5
20
تگهای خبر: تاریخی , خرید , ساختمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد